خانه / دسته‌بندی نشده / روش‌هایی برای رسانه‌ای کردن کسب‌وکار…. ثبت آگهی اینترنتی , ثبت آگهی رایگان, تبلیغات

روش‌هایی برای رسانه‌ای کردن کسب‌وکار…. ثبت آگهی اینترنتی , ثبت آگهی رایگان, تبلیغات


ثبت آگهی اینترنتی
ثبت آگهی رایگان

داشتن کسب‌وکار چه فاید‌ه‌ای دارد چنانچه هیچ‌کس چیزی در مورد شما نداند؟ چطور می‌خواهید خود را بشناسانید؟ روابط عمومی یکی از چندآموزش اثبات شده برای سازمان‌ها است تا با مخاطب هدف خود رابطه برقرار کنند و این نحوه اکثرا از تبلیغات مقرون‌ به صرفه‌تر است اما چگونه می‌توانید مطمئن شوید که کار ‌های رسانه‌ای و روابط عمومی شما به دست افراد درستی سپرده شده است؟ در اینجا چند وسائل اینترنتی و نکاتی که به شرکـت ‌ها – فارغ از اینکه چه اندازه‌ای هستند و در کدام صنعت کار می‌کنند – در گسترش دسترسی رسانه‌‌ای آنها کمک می‌کند، معرفی می‌شوند.

۱) محتوای ارزشمند تولید بکنید به اشتراک بگذارید
ویبهو دیوانژی (Vaibhav Diwanji)، استراتژیست بازاریابی دیجیتال می‌گوید: «تلاش ‌هایی که در روابط عمومی صورت می‌گیرند، بدون محتوای جذاب و مرتبط هیچ معنا مفهومی ندارند. محتوای بهتر این توانایی را دارد که پوشش رسانه‌ای بهتر ی برای شما داشته باشد توجه مشتری را جلب نماید و باعث می‌شود مردم در مورد برند شما حرف کنند.»
مطمئن شوید محتوایی که ایجاد می‌کنید واقعا ارزشمند است و اطلاعاتی که به اشتراک می‌گذارید از نظر خبرنگاران مخاطبین هدف شما جالب و مفید هستند . ممکن است بخواهید محصول یا خدمات جدید ی تولید بکنید یا در کالاها و خدمات فعلی خود تغییری مهم ایجاد بکنید . ممکن است در حال ادغام با شرکـت دیگری هستید یا می‌خواهید شرکـت ی را تحت تملک درآورید یا می‌خواهید برگزاری نمایشگاه یا حراج بزرگی را اعلام بکنید .
دیوانژی می‌گوید: «برای به اشتراک‌گذاری خبرهای خود صرفا از روش‌های قدیمی اطلاعیه دادن در مطبوعات استفاده نکنید. انتشار فیلم دیدنی ‌ در شبکه‌های اجتماعی وبلاگ‌نویسی در این رابطه می‌تواند تاثیر بهتر ی بر برند شما داشته باشد.»
۲) برای برقراری رابطه با خبرنگاران با اهمیت بگذارید
سامی مک‌آبه، مدیرعلت شرکـت رسانه‌ای Clarity PR می‌گوید: «پنج خبرنگار با اهمیت را که به طور مرتب حوزه خاص رقبای شما را پوشش می‌دهند شناسایی بکنید و برای ایجاد رابطه با آنها در بلند مدت سخت کار بکنید .»
سوزی کیسی، مدیر حسابداری شرکـت ارتباطات گبن (Geben) می‌گوید: «می‌توانید از گـوگل توییتر برای تحقیق در مورد خبرنگاران مورد نظر استفاده بکنید . قبل از اینکه بخواهم با خبرنگاری رابطه برقرار کنم، آخرین مقالات او را می‌خوانم و پروفایل او را در رسانه‌های اجتماعی مرور می‌کنم تا مطمئن شوم چیزی که به دنبال آن هستم با آن خبرنگار و علایق او همخوانی دارد یا نه.»
توصیه مک‌آبه این است که به محض آنکه تحقیقات خود را انجام دادید، از طریق رسانه‌های اجتماعی با این خبرنگاران درگیر شوید هر کجا لازم بود تحلیل و تفسیر ارائه دهید؛ حتی اگر این تحلیل‌ها به طور مستقیم به پوشش خبری شرکت شما منجر نشود. «با ارائه نظرات مرتبط، به‌موقع موشکافانه، اعتماد خبرنگاران را جلب بکنید . هدف این است که را مفسر توانمند معتبری بشناسانید. این کار به زمان و پافشاری نیاز دارد.»
۳) از رسانه‌های اجتماعی برای انتشار اخبار استفاده بکنید
جیسون پارکز، مالک شرکت بازاریابی دیجیتال مدیا کپتین (The Media Captain) می‌گوید: «رسانه‌های اجتماعی حوزه جالبی برای تولید روابط عمومی هستند . به خصوص در بخش‌های تبلیغاتی این رسانه‌ها، می‌توانید اخبار یا وبلاگ قرار دهید و اندازه وسیع ‌ای از ترافیک وبسایت را در وب‌سایت مدیریت بکنید .» برای مثال تخصص را با به اشتراک‌گذاری مقالات ارتباط با صنعت و کسب‌وکارتان در توییتر که خبرنگاران را جذب می‌کند، نشان دهید. یا از امکانات لینکداین برای ارتقای دیدگاه‌ها، تخصص و رهبری اندیشه منحصر به فرد مجموعه ‌تان در بین گروه‌های بسیار هدفمند حرفه‌ای‌های کسب‌وکار مصرف بکنید .
۴) نتایج را بسنجید تا بتوانید آنها را گسترش دهید
به گفته جولی رایت، رئیس مجموعه بازاریابی ارتباطات رایت، «سنجش تاثیر روابط‌عمومی می‌تواند پیگیری URLها، گزارش‌های نقد گوگل ، پوشش محقق شده و دیگر معیارهای معین شده بوسیله تیم شما را دربربگیرد. با توجه به منابع داخلی یک کمپانی ، پوشش رسانه‌ای را می‌توان یا به صورت دستی (برای مثال از طریق Google Alerts) یا سرویس‌های اتوماتیک ‌شده (مثل کالاها شرکـت Cision که نرم‌افزارهای روابط عمومی تولید می‌کند) پیگیری الگوگیری کرد. استفاده از وسائل های نظارت بر رسانه می‌تواند تعرفه ‌بر باشد، ولی بار کاری را کاهش می‌دهد می‌تواند پوشش رسانه‌ای رقبا را از نظر اندازه و محتوا به صورت مقرون‌ به‌صرفه‌تری پیگیری نماید .
۵) به استخـدام یک آژانس روابط عمومی فکر بکنید
با تذکر به اندازه مجموعه ‌تان، تخصص منابعی که در اختیار دارید، به‌کارگیری یک آژانس روابط عمومی خوبتر از آن است که تمام کارها را خودتان انجام دهید.
در این صورت، بیشتر زمان شما صرف فروش یا کار کردن روی محصول‌تان می‌شود تا اینکه تلاش بکنید روابط عمومی را گسترش دهید. استخدامی یک کمپانی یا شخص کارشناس در روابط عمومی، به اندازه کافی تحقیق ‌کنید. یک آژانس تبلیغاتی می‌تواند مورد مناسبی باشد، به خصوص اگر در صنعت مهمی کار می‌کنید. شرکـت ‌هایی که تخصصی کار می‌کنند، ارتباطات ویژه‌ای با گروه‌های صنعتی هدف رسانه‌ها دارند می‌توانند شما را به مخاطبان مناسب خودتان برسانند.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

با خرید هاست از میزبان فا مالک قالب پیشرفته دامنه رایگان شوید.

با خرید هاست از میزبان فا مالک قالب پیشرفته دامنه رایگان شوید.شرکت های پیشرفته جهان …

سوپروب close
خرید بک لینک